onsdag 23 november 2016

Trevlig avslutning på denna dag



Börjar dagen med taktikvila då det på kvällen skulle bli middag med jobbet. Sedan var det strålning vid 14-tiden. Väntar här på min tur inne i rummet man får gå till och ta av sig ytterkläderna.

Så här ser det ut. Det finns två sådana rum till varje maskin så det blir lite av löpande band principen.

Idag fick jag ett förband som jag kan sätta på rodnaden eftersom det kliar mest när det är tyg emot. Men jag får prova sätta på oretat hud först för att se om jag tål den. Jag är känslig mot olika förband och tejp. Så nu sitter den på ett annat ställe till imorgon så får jag se hur det går.

Efter strålningen åkte jag till ett litet charmtroll och fördrev tiden. När jag sminkade mig där upptäckte jag att det var lite glest med ögonfransar. På vänster öga är det några få fransar uppe, på höger öga är det några fler. Dom nedre har jag inga alls. Ögonbrynen har också försvunnit helt. Det blev nog så vid cytostatikabehandlingen, men jag har inte sminkat mig på länge så jag har inte märkt det.

På kvällen blev det middag med jobbet. Det är så roligt att dom frågar om jag vill följa även om jag är sjukskriven. Så nu är jag rätt trött. Bara stänga dom blå, ska upp tidigt imorgon. Tillbaka till sjukhuset. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar