torsdag 27 oktober 2016

Härliga Helen

Min goa vän Helen tog semester för att hälsa på mig en dag. Så trevligt det var!! Och som vanligt när hon är med blir det god mat och fika. Då kom jag på den smarta idén att hon är ju kock. Kanske hon kan hjälpa mig fixa pajen som jag planerat göra, och köpt grejorna till. Och treveckors salladen. Det går ju fort för henne men för mig går det i slowmotion just nu.


Vi började med en god laxlandgång när hon kom. Sedan blev det en god bulle. Vi gjorde inget särskilt,  bara var. Prata om allt möjligt,  gamla minnen, vardagen, skratt. Och det var helt undebart. En liten promenad med hundarna till dottern och hälsade på där en stund. Gårdagen gav mycket positiv energi, trött och flåsig som jag var.


Avslutade dagen i badet med en kall cider. Bubbelbadkar är inte dumt då den masserar onda muskler rätt skönt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar