tisdag 18 oktober 2016

Fatta vilken härlig känsla!!


Hemma efter sista cytostatika behandlingen, rynkorna början fyllas ut med betapred. Som är nog helt ifyllda imorgon eller på torsdag, så ser jag ut som en fotboll i ansiktet. Börjar även ha betapredbrännan i pannan, runt näsan och på hakan. Även denna är i hela ansiktet imorgon. Då får jag ofta höra att jag är så solbränd och fin.

Innan jag åkte hem åkte vi till mitt jobb och lämnade sjukintyg. Då kom jag på att det var tisdag, min kollega har sagt att dom bytt ronddag till tisdag. Väntade ut henne och doktorn som var inne hos en boende. Misstänkte att hon var tillbaka, efter att fått barn,som var vår doktor när jag jobbade sist. Ville tacka henne en gång till för att hon hjälpte mig när jag hittade min grop i bröstet. Hon blev lika glad att se mig och att hon fick veta att det gått bra.


Så härligt att det är gjort, nu är det bara genomlida till nästa tisdag när jag slutar med kortison. Flåsigheten är värst, men jag begärde läkemedel för det igår och fick det. Hoppas det blir bättre av det. Annars härdat jag ut denna sista gång! Jag är bra på att ligga i soffan och sängen och se serier.


Fötterna, ja egentligen hela kroppen, har samlat på sig en hel del vätska. Det är det som orsakar flåsigheten. Jag har min goa, rara tjatmoster Anna som har tjatat om upp med benen när du ligger i soffan. Så det gör jag nu, med en bra serie. Och finaste Hugo gör mig sällskap. Lite trött är jag då jag sovit sådär av kortisonet. Och värre blir det ju mer kortison jag får dessa dagar. Så bara vila när jag har chansen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar