torsdag 15 september 2016

Look good, feel better

Så hette sminkkursen jag var på idag. Så trevligt!! Duktiga tjejer som instruerade oss, vi fick sminka oss själva. Dom visade även hur man kunde knyta sjalar på huvudet.


Vi fick börja med kaffe och kaka. Sedan skulle vi rengöra och smörja ansiktet. Och det var dessa produkter vi skulle använda.


När vi gjort det fick vi plocka upp sakerna ut den lilla väskan, och lägga ner det vi använt färdigt.


Tänkte att färgen var lite väl skarp, lika med läppstiftet. Ett sånt skulle jag aldrig köpa själv. Men det blev riktigt bra! Alla fick samma färger, och trots att alla hade olika typer av hud då blev det bra på alla.


Jag trodde nästan jag skulle få ringa och avboka kursen idag. Med min svullna kind, smärta och feber igår. Men idag kändes det mycket bättre, även om kunden är mer svullen idag, hård och öm när jag tar på den. Så trevlig kurs som ger en så mycket positivt, det hade jag inte velat missa.


Jag har haft så ont i käken i flera dagar, mer ont än efter de andra behandlingarna. Dessutom sovit dåligt pga smärtan. Igår ringer jag till tandläkaren och fick komma på förmiddagen. Det visade sig att jag hade två tänder som blivit ordentligt infekterade. När man får cellgifter får man sämre immunförsvar och då angriper bakterierna hårdare. Jag fick en kraftigare antibiotika av tandläkaren, en kapsel direkt hos dom.

På eftermiddagen fick jag feber, och när jag får feber ska jag ringa till onkologen.

Eftersom det var på eftermiddagen blev det jag fick ringa till en vårdavdelning. Fick prata med en sjuksköterska där som sa jag skulle åka till akuten. Där skulle jag få lämna lite prover och träffa onkologjouren.

Dom tog många prover, gjorde ordentliga undersökningar. Jag skulle bli inlagd och få antibiotika intravenöst. Till slut fick dom svaret på crp som var något förhöjt. Men inte nog mycket för intravenös behandling. Jag fick välja om jag ville åka hem eller stanna kvar. Valde att åka hem.

Blev ordinerad nya prover på fredag och prata med onkologdagjouren. Så imorgon ska jag tillbaka dit.


Efter kursen gick jag och Anne på Bishop Arms och firade att hon är färdig med sin strålning. Ett trevligt avslut på denna dag.


Så var jag hemma igen efter en trevlig eftermiddag i stan. Var tvungen titta i väskan på sakerna. Alla dessa produkter fick vi ta med oss hem. Nu är det bara att träna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar