torsdag 28 juli 2016

Dagens glädjeboost, mina härliga kollegor!

Jag och Hugo vilar på kvällskvisten i soffan på altanen. Det har varit en händelserik dag.

Jag var till jobbet och hälsade på. Jag har världens bästa undersköterskor på mitt jobb!! Även chefen träffade jag, trodde hon hade semester fortfarande. Vilket välkomnande. Kramar från alla håll, helt underbart! Det var så roligt att träffa alla!  Vilken glädjeboost jag fick, gick därifrån hög på endorfiner.

Jag gick runt till de som bor där också, det var många som vilade. Några som jag vet älskar hundar hälsade jag på. Det är så underbart att se glädjen när jag kom både med Hebbe och Hugo. Här kan man se det besöket.

När jag kom hem gjorde jag en ny upptäckt, kalla bruna bönor och kall jägarskinka var hur gott som helst.

Det verkar som om det ska vara kallt det jag äter. Även frukt ska vara kallt, och jag som alltid velat ha rumstemperad frukt. Har lite jobbigt med tandborstning också, kan inte borsta för länge. Då gör det ont.

En annan upptäckt jag gjort idag, nu är det färdigdrucket kaffe. Smakar inte alls längre.

Jag har njutit av en kall öl på altanen, nu är jag så trött så ögonen håller på att åka igen. Men jag är så glad att jag har dessa underbara kollegor, de gav mig sådan glädje idag när jag åkte därifrån. Längtar tillbaka till jobbet, verkligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar