söndag 5 juni 2016

Trött men lycklig

Jag har haft alla mina barn med respektive här i helgen, och lilla barnbarnet. Hur mysigt som helst. Trött, ont men underbart har det varit. Eftersom jag inte kan ha armen rakt ner pga svullnad efter operation, håller jag upp axeln lite vilket leder till ont i nacke, skulderblad och huvud. Då är det skönt att ligga med armen upp och stretcha ut.

Jag använder den opererade armen hela tiden, men glömmer bort att det går halvbra att ta saker från skåpen. Är så högerhänt dom man kan bli, så jag försöker göra ju allt med höger arm. Den vänstra blir ju trött också eftersom den går jobba mer.


Gör även övningarna jag fick av sjukgymnasten i måndags. Har inget problem att ta ut rörligheten alls. Det stramar och känns såklart, men det är ju inte så konstigt. Det har inte blivit mer svullet sen dränet togs bort. Kroppen kanske fixar ta rätt på lymfvätskan på ett bra sätt.

Förut var det jobbigt att vara ute och gå för att jag blev matt. Nu är det jobbigt för att armen tar i sidan och det är svullet efter operationen. Stoppar jag handen i fickan när jag är ute och går och håller ut armbågen, då går det riktigt bra att gå. Man måste hitta sina sätt.


Jag är så tacksam att denna lilla familj stannade hela helgen, så jag har fått mysa med pyret. Att sonen kom ner och att den andra dottern har varit med oss i helgen. Det har gett mig så mycket positiv energi! Även om jag just nu är trött. Känslorna svämmade över idag i form av tårar av lycka. Har sett att tårarna kan komma när som helst, utan speciell anledning. Oftast är det av tacksamhet av de runt mig som finns för mig. Det kan även vara av ilska, att jag inte fixar göra saker som jag brukar.


Är så glad att dessa två killar finns dagligen för mig. Båda har koll på mig, hela tiden. Kanske inte just vid detta tillfälle.


1 kommentar:

  1. Kära Carina, det är fantastiskt att du ha kunnat ha hela familjen samlat denna helg - särskilt lilla prinsessan:-)! Jag har åkt mycket tur och retur Vännäsbyn/Umeå - i mina tankar iaf. Tyvärr har vi ju fortfarande inte uppfunnit denna 'Star-Treck-beam-serice' - hade varit mer än behövligt just nu! Tack för att du delar din rosa resa med oss!

    Särskilt mycket har jag tänkt på dig just ikväll. Du anar inte varför;-) Har gjort min andra miniprovtur på gamla Yamaha ikväll och kände starkt att jag behöver lite couching... Kändes ganska ovan och några tips hade inte varit så helt fel. Så då blir det nog en pling ganska snart med motorcykel-frågor i alla möjliga variationer:-D .

    Vilar gott och hälsa grabbarna! Bamsekram från Björnhonan

    SvaraRadera