tisdag 21 juni 2016

Nu börjar det röra på sig

Nu på måndag blir det besök på sjukhuset från morgon till lunch och sedan startat nog behandling med cellgifter på tisdag. Äntligen!!! Som jag har väntat, och ändå kommer det igång snabbare än dom sagt från början. Jag känner som så att jag ska gå igenom detta, lika bra att få det gjort så fort som möjligt. Därför säger jag äntligen!! Visst, det kommer säkert bli tufft, men det ska göras. Att dra ut på det blir det inte bättre av. Så mitt nästa delmål är provtagning, hjärtundersökning, ekg och läkarbesök på måndag. Och jag har mina två vapendragare med mig, Olle och Anna. Bästa stödet!!!


Igår drog jag bort förbandet, som det har kliat. Det på halsen tog jag på förmiddagen. Det hade blivit ganska rött av det. Yr var jag som tusan igår, kroppen drog till vänster. Säkert har jag stretat emot förbandet på halsen på något vis, och det har lett till att det är så stelt i området kring nacken. Av det har jag blivit yr och illamående. Tur jag har Anna som masserat med liniment, blev bättre fram mot kvällen igår. Helt bra är det inte.


Det har läkt bara fint, jag måste ha bra läkkött. Nu sitter det en vanlig kompress och brun, hudvänlig tejp.


Tur jag fick mysa med Elissa söndag och måndag. Då är det lättare vara yr.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar