torsdag 9 juni 2016

Idag är en ny dag

Hela eftermiddagen igår sa min högra arm att den ville vila. Ett tag går det att vila men sedan säger resten av kroppen ifrån. Den vill inte vila. Önskar få att jag kunde koppla bort armen, lägen den åt sidan då den kunde vila själv.

Sedan på kvällen, när humöret gått upp och ner, tänkte jag att jag tar en dusch så går det en stund. Då fick jag förklaringen till känslan i kroppen. Ärret i armhålan var lite svullet, det har inte varit så tidigare. Det har varit svullet på sidan mot bröstet. Säkert lite lymfvätska som lagt sig där för att irritera mig. Bröstsköterskan sa ju det kunde bli så. Lättare känna trötthetskänslan i armen när jag hittat orsaken till den.


När jag kom upp ur duschen kände jag att något måste jag hitta på. Jag färgar håret!! Lättare att hålla upp armen än ner den. Sagt och gjort, extra deep red blev det.

Nu är det en ny dag, på med träningskläderna och ut i blåsten på en promenad med Hebbe efter lite frukost.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar