torsdag 16 juni 2016

Ett av delmålen uppnådd

Idag har jag fått min venport och det gick bara bra! Fick komma ner rätt fort, vänta en liten stund på doktorn. Det som tog längst tid var förberedelserna. Själv insättandet gick rätt fort. Lite roligt var det faktiskt att vara vaken. Det är mycket skoj inne på operationssalen. Lite fick dom fundera när jag inte tål tejpen, blev duoderm denna gång också.


Gott efteråt att få äta något, och dricka. Idag hade jag ändå ätit en lätt frukost. Träffade tre kursare från när jag läste till sjuksköterska som jobbar på Cancercentrum. Det var lite roligt.

Min kontaktsjuksköterska hade inget klart för nästa vecka, så hon ringer imorgon. Är du färdig redan sa hon när jag var på väg hem kl 11. Det blir spännande att se om jag ska börja med cellgifter nästa vecka eller veckan därpå. Känns bra att få starta med detta, det ska ju göras. Fick veta tidigare att jag skulle börja med det i mitten på juli. Det känns bara bra att börja tidigare.


Det blev thaimat till lunch väl hemma.


Min hårboll Hebbe vilar med mig så här efteråt. Känns som om det är vila som gäller just nu. Det känns lite där dom varit och grejat. Så jag ligger i sängen och ser serier.


Maken bjöd på smarrig middag nu på kvällen. Inte dumt alls.


Min kompis Anna är ovärderlig! Hon fattar inte hur mycket det betyder för Olle och mig att hon följer mig i det mesta och bara finns där. Idag satt vi och skrattade på Cancercentrum både före och efter ingreppet, vi kanske blir utslängda om vi är för högljudda. Hon berättade för min kontaktsjuksköterska att henne kommer dom få se mer av. Så bra tyckte hon bara. Vi har rätt roligt vid våra sammankomster. En riktig vän i nöd och lust.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar