torsdag 2 juni 2016

Äntligen förband och drän bort

Idag kom det jag beställt inför behandling när jag kommer tappa håret. Dessa känns som jag! Och såklart var jag tvungen prova hur det skulle se ut.


Igår började mitt drän att krångla. Det var pysljud under armen så fort jag rörde mig. Sår- och lymfvätska kom ut hålet där slangen kom ut. Kände hur det slet och gjorde ont där. Slangen som satt fast med ett stygn hade åkt ut en liten bit. Ringde min bröstsköterska igår, men hon ville den skulle sitta till idag.

Så igår var det bara att ta det lugnt hela dagen. Kändes piss på kvällen, varför ska det krångla? Jag vill ju kunna börja göra saker. Det kändes som att allt gick i slow motion. Och jag var då fruktansvärt trött. Lite svårt att acceptera ibland, oftast går det bra men inte igår.

Luktade mumma under duodermen också. Blir då när den suttit länge. Jag fick den som förband över såret då jag inte tål tejp. Det har fungerat bra. Hon sa att det har läkt fint.

Gick bara fint att ta bort allt. Det kan ta en stund innan kroppen själv vet hur den ska transportera bort lymfvätskan. Då kan det bli ordentligt svullet under armen. Blir det så att jag inte härdar ut får jag höra av mig. Då skulle dom ta en grov nål och tappa ut lite. Tack sa jag då kommer jag inte. Är nålrädd.


Min berlock är med i väskan. Det var bra vind i seglet idag.


Träffade lilla pyret efter sjukhusbesök idag. Det överväger allt. Men jag fick inte väcka henne för föräldrarna. Dom ville äta och handla.


Hammockhäng i två timmar efter besöket i stan. Hoppas på fint väder imorgon också.


Bästa grannen tvättade min pärla! Maken har kört den hela veckan, jag kan ändå inte just nu. Få se om jag får tillbaka den sedan. Men nästa vecka kanske. Beror på hur det känns i armen, den är lite ond. Bröstsköterskan tyckte jag hade bra rörlighet i armen i alla fall. Har bara gjort övningarna en gång då jag fick dom sent.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar