lördag 14 maj 2016

Funderingarna dyker upp på natten

Natten mellan torsdag och fredag sov jag som en kratta. När jag vaknade kom tankarna, varför måste jag operera nu när det börjar bli mindre ont och att jag kan göra saker? Det blir att börja om med dom smärtorna, som känns så fort armen tar i sidan. Blä!! Sedan funderade jag på hur det blir med PICC line som jag ska få, går det att köra hoj, går det att bada (jag som älskar att bada på sommaren). Tur jag har världens bästa make!! Han blir väckt av mig på den tidiga morgonsidan, inte med mening förstås. Klart du får väcka mig när du vill. Stackarn som skulle upp och jobba dessutom.

Nu är jag ingen sån som funderar så mycket utan är positiv i mitt tänk. Jag har absolut inget problem att prata om detta. Jag tar ett steg i taget. Nästa steg är operationen. Men klart man måste få vara ledsen också, och gråta lite.

Goa Anna bjöd på jordgubbar till kaffet på fredagsförmiddagen. Jag och vår lilla hund Hebbe går dit varje morgon och får kaffe. Det har varit bra efter operationen då jag inte orkade lika mycket första veckan. Orkade jag inte gå hem hade jag privat taxi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar